Ana Sayfa
Duyurular
Icoms Sempozyum Programı

ICOMS Sempozyum Programı

ICOMS SEMPOZYUM PROGRAMI

29 KASIM PAZARTESİ | 11:00

AÇILIŞ KONUŞMASI | ALEV ALATLI

Açılış Konuşması: https://www.youtube.com/c/SAUIletisim

29 KASIM PAZARTESİ | 13:00 – 14:15

I. BÖLÜM OTURUMLARI | I-XI
 

I. OTURUM [PROF. DR. BÜNYAMİN BEZCİ] [13:00 – 14:15]

Doktora Öğrencisi Atakan Batur
Sosyal Medya Pratiklerinde Mültecilere Yönelik Nefret Söylemi:
İlay Aksoy ve Ümit Özdağ’ın Twitter Paylaşımlarının İncelenmesi

Öğr. Gör. Engin Dağdeviren
Syrian Refugees’ Perceptions About The Representations Of Syria And Syrians On Turkish News Media

Doktora Öğrencisi Oya Hacer Adıgüzel
Suriyeli Göçmenlerin Uyum Sorunlarına Etnik Medya Perspektifinden Bakmak

Yüksek Lisans Öğrencisi Neşe Bolut & Dr. Öğr. Üyesi Kadriye Kobak
“Suriye İç Savaşı'nın 9. Yılı" Başlığı Altında Medyada Yayımlanan Haberlerin Göstergebilimsel Analizi

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: http://meet.google.com/zdh-exqq-jzt

 

II. OTURUM [DOÇ. DR. CENGİZ ERDAL] [13:00 – 14:15]

Dr. Öğr. Üyesi Derya Şahin & Öğr. Gör. Dr. Ezgi Zengin Demirbilek
Halkla İlişkiler Kampanya Sürecinde Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik Teknolojilerinin Kullanımı

Dr. Öğr. Üyesi Alper Yılmaz
İnternetin Geleceğinde Reklamcılık: Metavertising

Dr. Öğr. Üyesi Derya Şahin
Endüstri 4.0 Sürecinde Reklamlar: Bosch Perfectbake Reklamının Göstergebilimsel Analizi

Doktora Öğrencisi Özgün Arda Kuş & Arş Gör. Betül Başer
Dijital Reklamlarda Aristoteles’in İkna Unsurlarının (Ethos, Logos, Pathos) Kullanımı Üzerine Bir İnceleme

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: https://meet.google.com/bjm-wwro-zky

 

III. OTURUM [DOÇ. DR. TUĞÇE BORAN] [13:00 – 14:15]

Prof. Dr. Yusuf Devran & Arş. Gör. İsmail Kurtuldu
Zor Koşullarda Kamu Diplomasisinin Önemi: Türkiye’nin Covıd-19 Virüs Salgını Sürecinde Yaptığı Sağlık Yardımları

Arş. Gör. Fatmanur Kaçar Aşcı
Ötekileştirmede Sosyal Medyanın Gücü: Avrupa'da Sağ Popülist Stil ve Türkiye

Öğr. Gör. Sinem Yeles Karaman & Prof. Dr. Şükrü Balcı
Sosyo-Kültürel Adaptasyon Sürecı̇nde Yabancı Uyruklu Üniversı̇te Öğrencilerinin Kültürlerarası İletişim Duyarlılığı

Arş. Gör. Nadile Gözgöz
Karşı-Aktivizm Kavramının Tanımlanması ve Türkiye’de Karşı-Aktivistler

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: https://meet.google.com/tsk-fgbc-ccu

 

IV. OTURUM [DOÇ. DR. SERHAT YETİMOVA] [13:00 – 14:15]

Doç. Doktor Mustafa Aslan
Milli Sinema Bağlamında Mesut Uçakan Sineması

Doç. Dr. Esennur Sirer
Televizyon Yayınlarının İletiminde 5G Kullanımı

Arş. Gör. Ömer Kısaoğlu & Deniz Özay
Kurumsal Kimlik Tasarımında Anlatı Yapısının İnşası: Üniversite Tanıtım Filmleri Örneği

Öğr. Gör. Dr. Ersin Kozan
Sinemada Motion Capture Teknolojisi Kullanımında Yazılım Sektörünün Çözümleri

Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Bülent Öner      
TV Ekranında Sabah Kuşağı Haber Yayın Formatı Olarak; ÖNSÖZ Programı İçerik ve Akış Değerlendirmesi

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: https://meet.google.com/wfk-jubk-rru

 

V. OTURUM [DOÇ. DR. MUSTAFA BOSTANCI] [13:00 – 14:15]

Öğr. Gör. Halid Özgür & Prof. Dr. Ahmet Eskicumalı
Sosyal Medyanın Çocukların Sosyalleşme Süreci ve Benimsedikleri Değerler Üzerine Etkisi: Youtube Örneği

Doç. Dr. Mehmet Emin Babacan
Teknoloji, İletişim ve ‘İnsanlık 2.0’

Yüksek Lisans Öğrencisi Şeydanur Şimşek
Çizgi Film/Dizilerde Medya Okuryazarlığına İlişkin Doküman Analizi: “Dijital Tayfa” Örneği

Miray Şengül
21. Yüzyılda Gerçekleşen Küreselleşme İle Dijital Okuryazarlık Kavramının İletişim Çalışmalarına Etkisi

Bilim Uzmanı Merve Bektaş
Gençlerin Tüketim Alışkanlıklarında Sosyal Medyanın Etkisi

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: https://meet.google.com/eor-fnuu-udt

VI. OTURUM [PROF. DR. YUSUF ADIGÜZEL] [13:00 – 14:15]

Dr. Öğr. Üyesi Deniz Elif Yavalar
Kolları Sıvıyoruz: Covid-19 Aşılama Kampanyası Kapsamında Hazırlanan Kamu Spotları Üzerine Göstergebilimsel Bir Analiz

Arş. Gör. İpek Kaya
Covid-19 Salgın Yönetimine Foucaultcu Bir Bakış: Yeni Normalde Özne-İktidar İlişkisi

Dr. Öğr. Üyesi Fehime Elem Yıldırım     
Kriz Dönemlerinde Gözetim Olgusu: Covid-19 Pandemisi Gözetim Tarihi İçin Bir Dönüm Noktası Olabilir Mi?

Doktora Öğrencisi Entes Kozallık
Covid-19 Pandemi Süreci: 65 Yaş Üzeri Bireylerin Dijitalleşen İletişime Adaptasyonu

Öğr. Gör. İlknur Çakar
Covid-19 Sürecinde Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılığı

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız:  https://meet.google.com/eqk-smci-vte

 

VII. OTURUM [DR. ÖĞR. ÜYESİ KADRİYE KOBAK] [13:00 – 14:15]

Arş. Gör. Aylin Berna Zamandar Başoğlu
Dijital Oyunlar ve Sinemanın Bakhtin’in Kronotop Kavramı Üzerinden Metinlerarasılık Bağlamında Karşılaştırılması: Stalker Örneği

Yüksek Lisans Öğrencisi Anıl Berk Zamandar & Arş. Gör. Aylin Berna Zamandar Başoğlu
Schaeffer’ın Dinleme Modları Bağlamında Dijital Oyunlarda Ses Tasarımı

Arş. Gör. Dr. Enes Şahin
Oyun, Pandemi ve Siyaset: The Last Of Us’ın Siyasal ve Toplumsal Muhayyilesi

Yüksek Lisans Öğrencisi Seray Bilici & Dr. Öğr. Üyesi Arif Yıldırım
Siberokrasi Kavramı ve Avatarların Dünyası Metaverse

Mustafa Emrah Özdamar & Gaye Özdamar
Entegre Bir Tasarım Projesinin Süreç İncelemesi

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: https://meet.google.com/fxn-wkho-zai

 

VIII. OTURUM [DOÇ. DR. SİMGE ÜNLÜ] [13:00 – 14:15]

Dr. Öğr. Üyesi Selen Butgel Tunalı
Bir Reklam Pazarlama Aracı Olarak İkonikleşen Ambalajların Göstergebilimsel Analizi

Öğr. Gör. Zekeriya Sarıhan
Yükseköğrenim Öğrencilerinin Üniversitelere Yönelik Kurumsal İmaj Algıları: Gümüşhane Üniversitesi Örneği

Yüksek Lisans Öğrencisi Akın Can Değirmen
İknaya Karşı Gösterilen Direncin Kırılması: "Çiftlik Bank" Reklam Filmi Üzerine Bir İnceleme

Dr. Öğr. Üyesi Burcu Gümüş     
Netflix'in Avangard Reklam Kampanyaları Netflix'i Türkiye'de Aşk Markası Yapacak mı?

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: https://meet.google.com/cee-jxag-voa

IX. OTURUM [DR. ÖĞR. ÜYESİ MİKAİL UĞUŞ] [13:00 – 14:15]

Yüksek Lisans Öğrencisi Uğur Hacıoğlu
1950 Seçimlerinde Siyasi Partilerin Propaganda Faaliyetleri

Dr. Öğr. Üyesi Bülent Kabaş     
Sanatsal Bir İfade Biçimi ve İletişim Formu Olarak Graffiti'nin Dönüşümü

Prof. Dr. Ulvi Keser       
Kıbrıs’ta Nacak ve Kültür-Sanata Dair

Arş. Gör. Dr. Rabia Zamur Tuncer         
Bir Toplumsal Bellek Taşıyıcısı Olarak Mekân İsimleri: 15 Temmuz 2015 Darbe Girişimi Üzerine Nicel Bir Araştırma

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: http://meet.google.com/dyy-zedi-dqu

 

X. OTURUM [DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET FARUK ÇEÇEN] [13:00 – 14:15]

Öğr. Gör. Merve Sarışın
Ücretsiz Aile İşçiliğinden YouTuber’lığa

Öğr. Gör. Çağatay Demirel & Dr. Elif Kütükoğlu
Dijital Çağda Fikir Gazeteciliğini Yeniden Okumak

Arş. Gör. Mehmet Ulaş & Doktora Öğrencisi Hasan Batar           
Yeni Medya Çağında Kamusal Alanının Dönüşümü ve Gençlerin Dijital Siyasette Var Olma Pratikleri

Dr. Öğr. Üyesi Kamuran Gülarslan Değer          
Koronavirüs ile Mücadelede Sosyal Medya: Aşı Karşıtlarının Düşüncelerine Yönelik Bir İnceleme

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: https://meet.google.com/iyd-hmqh-qif

 

XI. OTURUM [DOÇ. DR. ABDULLAH İNCE] [13:00 – 14:15]

Arş. Gör. Dr. Selin Şahin
Bir İletişim Biçimi Olarak Fetva: El-Cevab’dan E-Fetva’ya Diyanet İşleri Başkanlığı’nın Fetva Faaliyetlerinde Değişim ve Dönüşüm

Dr. Öğr. Üyesi Deniz Dora
Kentsel Arka Planın Sanat Yapıtı Olarak Kullanımı; Kadıköy ve Yeldeğirmeni Bölgelerindeki Grafiti Çalışmaları

Öğr. Gör. Dr. Mehtap Özsoy
On Dokuzuncu Yüzyıldan Yirmi Birinci Yüzyıla: Yeraltı

Doç. Dr. Salih Gürbüz
Siyasal Bir İleti Olarak Şiir: Bedir ve Uhud Şiirleri Örneği

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: https://meet.google.com/nuw-cogg-vrq

 

 

29 KASIM PAZARTESİ | 14:30 – 15:45
II. BÖLÜM OTURUMLARI | XII – XXI

XII. OTURUM [DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET GÜZEL] [14:30 – 15:45]

Dr. Öğr. Üyesi Cihan Oğuz
Robot Gazetecilikte “Duygu Körlüğü”nün Objektif Haberciliğe Etkisi

Dr. Elif Kütükoğlu
Gazetecilik Bölümü Öğrencilerinin Haber Okuma Alışkanlıkları

Selim Cayık
Haber Sitelerinde Infografik Kullanımı: Nicel ve Nitel Bir Değerlendirme

Doktora Öğrencisi Sümeyya Olcay Yaman
Gündemi Takip Etmede Sosyal Medyanın Etkisi: 18-25 Arası Gençlerin Gündemi Twitter’dan Takip Etmeleri Üzerine Nicel Bir Araştırma

Oturuma katılmak için lütfen link tıklayınız: https://meet.google.com/qut-qtqk-fry

 

XIII. OTURUM [DOÇ. DR. NESRİN AKINCI ÇÖTOK] [14:30 – 15:45]

Dr. Öğr. Üyesi Büşra Tosun Durmuş
Baha Tevfik Dergiciliğinde Kadın; Temsil Mi, Tasavvur Mu?

Doktora Öğrencisi Zümrüt Atak & Arş. Gör. Nadile Gözgöz
Yeni Medyada Demokrasi Arayışı: Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu’nun Instagram Hesabının İncelenmesi

Arş. Gör. Süheyla Nil Mustafa
Televizyondaki Gündüz Kuşağı Programlarında Türkiye’nin “Sosyal Drama”sını ve Hegemonik Türk Kadınlığının Dönüşümünü İzlemek

Arş. Gör. Zeynep Şehidoğlu
Nike Markasının “What will they say about you?” Reklam Filmindeki Ortadoğulu Müslüman Kadın Söylemi Üzerine Bir İnceleme

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: https://meet.google.com/nts-hphv-pcq

 

XIV. OTURUM [DOÇ. DR. EKMEL GEÇER] [14:30 – 15:45]

Cüneyd Altıparmak
Hukuk ve Sosyal Medya Kuralları: Etkileri, Bağlamı ve Açmazları

Arş. Gör. Dr. Gökhan Demirel
Sosyal Medya Uygulamalarında Rızaya Dayalı Gözetim: Tiktok Örneği

Arş. Gör. Dr. Tülay Yazıcı
Post-Truth Çağında Gerçeğin Mücadelesi: Teyit.Org Facebook Sayfası Üzerine Bir İnceleme

Yüksek Lisans Öğrencisi Fadime Çetinkaya & Doç. Dr. Hakan Yılmaz
Turizm İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımı: Renkler ve Görsel Kimlik

Doç. Dr. Figen Ünal Çolak
Kaçırma Korkusu (Fomo) Kavramı İle İlgili Yapılan Araştırmaların İncelenmesi

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: https://meet.google.com/acu-qngr-gtx

 

XV. OTURUM [DOÇ. DR. MUSTAFA ASLAN] [14:30 – 15:45]

Yüksek Lisans Öğrencisi Melahat Yıldırım
Murat Pay Sineması Üzerine Bir İnceleme: Film ve Belgesellerinin Gelenek ve Geleneksel Sanatlar İle İlişkisi

Yüksek Lisans Öğrencisi Hanife Ayaz
Gelenek ve Modern Arasında Derviş Zaim Sineması

Arş. Gör. Muzaffer Musab Yılmaz
1950'li Yılların Kültürel Ortamının Türk Sinema Eleştirisi Alanının Şekillenmesine Etkisi

Arş. Gör. Dr. Alper Erçetingöz
Toplumsal Gerçekçilik İle Melodram Arasında Karanlıkta Uyananlar (1964) Filminde Sınıf ve Cinsiyet Temsilleri

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: http://meet.google.com/ydq-cdce-igz

 

XVI. OTURUM [DOÇ. DR. MEHMET EMİN BABACAN][14:30 – 15:45]

Dr. Öğr. Üyesi Sezgin Savaş & Esra Tuncay        
Rethinking Digital Traces In The Framework Of Technology

Öğr. Gör. Abuzer Yeşil
Dijital Kapitalizm, Big Data ve Veriye Dönüşen İnsan

Doktorant Alperen Karapınar
Twitter Profil Analizi: R Programlama Dili ve Sosyolojik Bir Yöntem Tasavvuru

Dr. Öğr. Üyesi Alper Yılmaz
Reklamcılık: Klişeden Yapay Zekaya

Arş. Gör. Mehmet Ulaş & Doktora Öğrencisi Hasan Batar
Kamu Diplomasisi ve Halkla İlişkiler: Yunus Emre Enstitüsü ABD Örneği

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: http://meet.google.com/kza-otqx-xfp

 

XVII. OTURUM [DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÖZTUNÇ] [14:30 – 15:45]

Arş. Gör. Dr. Enes Şahin
Batman, Gotham ve İbn Haldûn: Batman Begins’in Siyasal ve Toplumsal Anlatısının İbn Haldûncu Bir Değerlendirmesi

Arş. Gör. Fatmanur Kaçar Aşcı
Popülist Siyasal İletişim Kıskacında Öteki ve Ötekiyle Yaşamak

Dr. Berrin Balay Tuncer
Uluslararası Halkla İlişkiler ve Kültürel Diplomasi Açısından Yunus Emre Enstitüleri, “2021 Yılı Yunus Emre ve Türkçe Yılı”nın Değerlendirilmesi

Yüksek Lisans Öğrencisi Emre Topçu
Türk Medyasının 16 Nisan 2017 Türkiye Anayasa Değişikliği Referandumu’nu Sunumu

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: https://meet.google.com/cwj-esyk-ptc

 

XVIII. OTURUM [DOÇ. DR. SALİH GÜRBÜZ] [14:30 – 15:45]

Öğr. Gör. Gürkan Kılıç 
Sakarya’da Özel Radyo ve Televizyonculuk

Dr. Öğr. Üyesi İrfan Arık            
Televizyon Dizilerinde Kurgusal Sosyal Mesajların Kullanımı

Arş. Gör. Dr. Işıl Şimşek
Sıfır Bir: Bir Zamanlar Adana’da Dizisinde Alt Kültürün Dijital Mecrada Temsilinin İncelenmesi

Doç. Dr. Serhat Yetimova          
Amerika ve Avrupa’da Film Pedagojisi Alanında Yürütülen Güncel Proje ve Etkinliklere Yönelik Tematik bir Envanter Çalışması

Arş. Gör. İsmail Kurtuldu          
Değişen İletişim Teknolojileri: Televizyon ve Netflix Yerli Dizi Karakterlerinin Karşılaştırmalı Analizi

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: https://meet.google.com/itm-wobj-rsj

 

XIX. OTURUM [PROF. DR. AHMET ESKİCUMALI] [14:30 – 15:45]

Dr. Öğr. Üyesi Aslı Güngör Eral
Türkiye’de Aşı Karşıtlığı: Hekimlerin Twitter Hesapları Üzerinden Bir İncelenme

Dr. Öğr. Üyesi İsmail Kocabaş & Öğr. Gör. Dr. Özer Silsüpür       
Küresel Markaların Covid-19 Temalı Reklam Filmleri Üzerine Bir Alımlama Analizi

Doç. Dr. Nesrin Akıncı Çötok  & Yüksek Lisans Öğrencisi Ali Aydın           
Covid-19 Haberlerinin Salgın Siyaseti, Salgın Ekonomisi ve Toplumsal Etki Bağlamında Analizi: Sözcü ve Akit Örneği

Doktora Öğrencisi Entes Kozallık
Covid-19 Pandemi Sürecinde Aile: Mahremiyetin Dönüşümü ve Yeni Medyanın Etkisi

Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Özdinç
Sağlık İletişiminde Etik Çerçeve: Covid-19 Pandemi Sürecinde Bazı Dikkatler

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: https://meet.google.com/jfn-xrrw-wcc

 

XX. OTURUM [DOÇ. DR. AYDA İNANÇ] [14:30 – 15:45]

Doç. Dr. Simge Ünlü & Yüksek Lisans Öğrencisi Şeyda Nur Arapoğlu      
Deneyimsel Pazarlamada Advergame (Oyun) Reklamlarının Kullanımı Üzerine Niteliksel Bir Araştırma

Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Bülent Öner      
Kurum ve Kurumda Çalışanların SWOT Analizleri Arasındaki Bağlantı, Benzerlik ve Farklılıklar

Dr. Öğr. Üyesi Veysel Karani Şüküroğlu
Sosyal Karşılaştırma Kuramı Çerçevesinde Birey ve Tutum: Tüketim Olgusu Üzerine Bir İnceleme

Öğr. Gör. Dr. Şebnem Ceylan Apaydın & Öğr. Gör. Dr. Cengiz Apaydın
Artırılmış Gerçeklik Uygulamasının Üniversite Tanıtımında Kullanımı: Sakarya Üniversitesi Örneği

Öğr. Gör. Dr. Ezgi Zengin Demirbilek
Yapay Zekâ Tabanlı Uygulamalarla Pazarlamanın Geleceği

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: https://meet.google.com/bkt-xkfk-tmq

 

XXI. OTURUM [DOÇ. DR. GONCA UNCU] [14:30 – 15:45]

Prof. Dr. Ulvi Keser       
1958-1974 Sürecinde Kıbrıslı Türklerin Alternatif İletişim Yolları

Arş. Gör. Yusuf Duru    
Twitter’da Anti-Clickbait: ‘Boşuna Tıklama’ Örneği

Arş. Gör. Fatoş Çakıcıoğlu İlhan             
Hastane Mekanlarında Çevresel Grafik Tasarımı Bağlamında Kullanılan Yeni Medya Uygulamaları ve Deneyim Tasarımı Üzerindeki Etkisi

Dr. Öğr. Üyesi Sena Coşkun       
Kişisel Verilerin Korunması Bakımından Bir Yenilik: “Unutulma Hakkının Arama Motorları Özelinde Değerlendirilmesi” Adlı Rehber

Dr. Betül Ok Şehitoğlu 
Dijital Medya Bağlamında Hafıza Mekanlarının Dönüşümü

Oturuma katılmak için lütfen linke tıklayınız: https://meet.google.com/dpq-vddb-jvw

29 KASIM PAZARTESİ | 16:00

KAPANIŞ KONUŞMASI | PROF.DR. ZAKİR AVŞAR

Bağlantı  linki: https://www.youtube.com/c/SAUIletisim